Cum setezi si optimizezi o campanie de Performance MAX

Share

Performance MAX este cel mai nou tip de campanie disponibila in platforma Google Ads si iti permite sa afisezi reclame in toata reteaua Google dintr-o singura campanie. Performance max va inlocui Smart Shopping incepand cu finalul lui Q3 2022.

Performance MAX mi se pare un upgrade semnificativ fata de Smart Shopping din minim 3 motive:

  • poti imparti campania in asset grupuri pentru fiecare tip de produs sau brand. Lucru care nu era posibil in Smart Shopping, unde era un singur asset pentru toate produsele.
  • poti adauga cate un semnal pentru segmentul de public vizat si aici practic poti optimiza campania, testand diverse audiente
  • poti programa anunturile pe zile si ore, ceea ce te ajuta daca ai un buget mic sau vrei sa maximizezi bugetul doar in anumite zile sau ore.

Cum setezi o campanie de Performance MAX

Setarea unei campanii de Performance Max este diferita fata de Smart shopping pentru ca acum ai mai multe asset grupuri si poti imparti campania astfel:

  • un asset grup pentru fiecare tip de produs in parte. Spre exemplu: daca vinzi pantofi, asseturile campaniei pot fi: pantofi alergare, pantofi casual, pantofi sport etc.
  • un asset grup pentru fiecare brand. Pe acelasi exemplu de mai sus, poti imparti campania in asseturi pentru fiecare brand in parte. Un asset pentru Adidas, un asset pentru Nike etc.
  • o campanie doar cu cele mai vandute produse
  • o campanie cu cel mai vandut produs de pe site. Este recomandat sa ai minim 100 vanzari in 30 de zile pentru produsul respectiv.
  • o campanie cu produsele care au 0 click-uri din celelalte campanii. Daca in campania principala ai produse care nu au deloc click-uri, poti incerca o campanie separata doar pe aceste produse.

Cum optimizezi o campanie de Performance Max cu semnalele de public

Si ajungem si la cea mai interesanta parte din setarea unei campanii de Performance Max si anume semnalele de public.

Aceste semnale se adauga la nivel de asset si sunt baza optimizarii unei campanii de Performance Max.

Cum definim un semnal de public

Numele semnalului de public poate fi orice considerati relevant.

Segmente personalizate

La segmente personalizate avem 4 tipuri de segmente pe care le putem adauga in campanie.

  • Utilizator cu orice dintre aceste interese si intentii de cumparare – puteti adauga aici orice cuvant cheie relavant pentru assetul respectiv. Va fi folosit pentru a identifica destinatii de plasare relevante.
  • Utilizatori care au cautat oricare dintre acesti termeni pe Google – aici trebuie adaugate cuvintele cheie din campaniile de search care se potrivesc cu asset grupul vizat. Reveniti oricand si adaugati cuvinte cheie relevante. Pro tip: Daca ai un istoric bun de conversii, foloseste doar cuvintele cheie are au generat conversii.
  • Utilizatori care navigheaza pe tipuri de site-uri – aici adaugati site-urile concurentilor
  • Utilizatori care folosesc tipuri de aplicatii – semnalul va fi folosit pentru afisarea in aplicatiile de mobil.

Remarketing sau publicul care a interactionat cu site-ul dvs

Aici pot fi adaugate listele dvs de remarketing. Din toate testele pe care le-am realizat pana acum cu Performance max, cele mai bune rezultate le-am avut atunci cand am setat aici liste de clienti care au efectuat conversii/achizitii pe site. Performance Max face lookalike pe aceste liste iar rezultatele sunt pe masura.

Exemplu 1: roas 6.18 inainte de setare si roas 18.05 dupa

Exemplu 2: roas 3.62 inainte si 6.96 dupa

Exemplu 3: roas 8.55 inainte si 16.36 dupa

Cum adaugi in Google Ads lista de clienti care au convertit

Pentru asta ai nevoie de acces la Google Analytics iar pasii sunt urmatorii:

  1. Administrator – Proprietate – Definitiile publicului – Segmente de public
  2. Segment de public nou si selectati din lista – Utilizatori care au efectuat o tranzactie

3. Pentru campanii de lead-uri, puteti importa un segment – Au efectuat conversii (trebuie sa aveti setate conversii la nivel de cont)

4. Dupa ce ati creat segmentul de public – adaugati destinatii – Google Ads si Analytics si publicati segmentul.

5. Reveniti apoi in campanie de Performance Max si selectati lista nou creata.

Pro tip: folosește liste de clienți pe care le poți exporta din website-ul propriu, daca ai contul de Ads eligibil pentru afișarea după liste de clienți.

Interese si date demografice detaliate

Aici avem practic Segmentele de public din reteaua de Search sau Display si poti adauga cele mai relevante segmente pentru afacerea ta dar nu te limita. O persoana poate avea mai multe interese si oricum Google va lua in considerare si alti factori pentru a gasi conversii.

Date demografice

Mai poti optimiza campania si pe grupe de varsta sau sex, ca in campaniile de search, dar cred ca ar trebui sa lasam cel mai performant AI din lume sa decida cui afiseaza reclamele.

Achizitia de clienti noi in Performance MAX

Cine a rulat campanii de Smart Shopping stie de aceasta functie disponibila acolo, care este acum si in PMAX si anume licitarea pentru achizitia de clienti noi. Dar acum avem in plus si licitarea doar pentru achizitia de clienti noi. O functie utila daca esti la inceput de drum si nu ai niciun fel de date despre conversii.

Daca nu activezi aceasta functie, practic campania va licita aceeasi suma pentru clienti noi versus clienti existenti. Google considera un client existent o persoana care a efectuat o achizitie in ultimele 540 zile de la interactiunea cu site-ul. Daca nu a efectuat nicio achizitie in 540 zile, se considera client nou. Mai multe detalii aici: https://support.google.com/google-ads/answer/9918441?hl=en

Concluzii

Din testele pe care le-am efectuat pana acum, campaniile de Performance Max reusesc sa aduca rezultate peste asteptari, chiar si cu bugete mici dar trebuie avute in vedere cateva aspecte:

  • Are nevoie de minim 3 saptamani din momentul in care ai pornit campania pana incepe sa livreze rezultate
  • Va monopoliza orice alta campanie din cont, mai putin campaniile de Search
  • Aveti nevoie de cate 1 video relevant pentru fiecare asset grup. Daca nu incarcati un video, Google va genera un video din imaginile, titlurile si descrierile din grup dar rezultatul este foarte slab. Arata ca un video facut in paint 🙂
  • O parte din conversii sunt facute si pe cautari pe numele de brand, momentan nu poti adauga cuvinte cheie negative in Pmax desi pe unele forumuri de specialitate se discuta ca reprezentantul Google asignat contului, ar putea face asta.
  • Nu poti exclude destinatii de plasare. Poti vedea in schimb, unde s-au afisat anunturile. Calea este Rapoarte – Rapoarte predefinite – Altele – Destinațiile de plasare ale campaniilor pentru Performanță maximă

Vrei să ai succes online?

Ai schimbat deja 3 agenții și ROAS-ul e tot sub nivelul marii? Hai să discutăm despre afacerea ta.